Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Wij helpen je graag!
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen op een rij, staat je antwoord er niet tussen?
Schroom dan niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier
-
Algemeen / Klantenservice
-
Hoe verloopt het bestelproces?
Op onze pagina "hoe werkt het" vind je ons bestelproces stap voor stap uitgelegd.
-
Hoeveel kost een ontwerp op de mast?
Een ontwerp op de mast kost € 49,95.
In het door jouw gekozen tijdslot van één uur ben je 100 keer zes seconden zichtbaar.
*NB: Er zijn een aantal masten die afwijken, deze kun je vinden terugvinden op de kaart op de locatiepagina.
-
Hoe kan ik jullie nieuwsbrief ontvangen?
Ga naar https://www.opdemast.nl/nieuwsbrief en schrijf je in!
Zo ben je altijd als eerste op de hoogte van leuke kortingen, winacties en nieuws!
Als je je wil afmelden is dit natuurlijk op elk moment mogelijk via de link onderaan de nieuwsbrief.
-
Wat voor garantie is er?
Voor alle ontwerpen die je bij ons boekt, geldt de wettelijke garantie. Wij staan voor kwaliteit, dus je kunt er vanuit gaan dat je boeking goed gaat, je boodschap er top uitziet en dat je meer dan goed zichtbaar bent! Hiervoor maken wij gebruik van de beste soft- en hardware om zo iedere dag te kunnen leveren waar wij voor staan. Natuurlijk ben je wel zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van je foto en de tekst/spelling die jij erop plaatst. Zie ook de vragen onder “Eigen ontwerp gebruiken” voor meer informatie. Ben je om wat voor reden dan ook niet helemaal tevreden dan kun je contact met ons opnemen via info@opdemast.nl.
-
Hoe kan ik jullie klantenservice bereiken?
Veel vragen en antwoorden vind je op deze pagina. Staat jouw antwoord er echt niet tussen, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 085-4861188.
-
Betalen / Kortingscodes
-
Welke betaalmethodes zijn er?
Bestellingen op onze website kunnen worden betaald via Ideal en Paypal.
-
Mijn kortingscode werkt niet, hoe kan dat?
Zorg ervoor dat je hoofdletters, cijfers en leestekens juist overneemt. Mocht dit correct zijn en de code werkt nog steeds niet, neem dan contact met ons via het contactformulier.
-
Kan ik meerdere kortingscodes per bestelling gebruiken?
Helaas, het is niet mogelijk om meerdere codes te gebruiken bij één bestelling.
-
Zakelijk bestellen / factuur
-
Mag ik ook een zakelijk ontwerp op de mast plaatsen?
Ja natuurlijk! Ook zakelijke en commerciële ontwerpen zijn toegestaan op ons platform. Kies voor - upload je foto om een eigen afbeelding op de mast te zetten.
Gebruik onze aanleverspecificaties om het juiste formaat te uploaden.
-
Kan ik meerdere masten selecteren in een zakelijke bestelling?
Zeker! Wij adviseren je om vooraf de juiste formaten op te maken van je ontwerp omdat niet alle masten hetzelfde formaat hebben. Bekijk hiervoor onze aanleverspecificaties.
-
Kan ik een ontwerp plaatsen op factuur?
Helaas kan dit niet, betalingen kunnen alleen worden voldaan op onze website.
Je kunt gebruikmaken van de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL of Paypal.
-
-
Kan ik mijn ontwerp wijzigen tijdens de aankoop?
Ja, tijdens het bestelproces kun je in de webshop je ontwerp wijzigen. Middels de knop “vorige stap” ga je een stap terug in het bestelproces. Wanneer jouw ontwerp in de winkelmand staat, kun je deze verwijderen. Je kunt dan een nieuw ontwerp maken.
-
Kan ik mijn ontwerp wijzigen na de aankoop?
Ja, tijdens het bestelproces kun je in de webshop je ontwerp wijzigen. Middels de knop “vorige stap” ga je een stap terug in het bestelproces. Wanneer jouw ontwerp in de winkelmand staat, kun je deze verwijderen. Je kunt dan een nieuw ontwerp maken.
-
Ik zie een fout in mijn ontwerp, wat nu?
Een wijziging aanbrengen in je ontwerp gaat niet. Je kunt je bestelling het beste annuleren en een nieuw ontwerp boeken. Via ons contactformulier kun je een aanvraag indienen voor annuleren. Annuleren kan kosteloos tot maximaal 72 uur voor ingang van het gekozen tijdstip, maar alleen tijdens openingstijden.Je ontvangt binnen 48 uur bevestiging van de annulering per e-mail. Je ontvangt je aankoopbedrag binnen 30 werkdagen terug via de betaalwijze waarmee je de betaling hebt voldaan.
-
Kan ik mijn datum of tijdstip wijzigen na de aankoop?
Via het contactformulier kun je hier een aanvraag voor indienen. Geef in de aanvraag zo duidelijk en volledig mogelijk aan wat de wijziging moet zijn. Je ontvangt van ons een bericht wanneer de wijziging is doorgevoerd.
-
Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van een datum en of tijdstip?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het wijzigen van een datum en of tijdstip.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, via het contactformulier kun je hier een aanvraag voor indienen. Annuleren kan tot 72 uur voor ingang van het gekozen tijdstip, maar alleen tijdens openingstijden. Je ontvangt je aankoopbedrag binnen 30 werkdagen terug via de betaalwijze waarmee je de betaling hebt voldaan.
-
Eigen ontwerp / tips & tricks
-
Ik wil een eigen ontwerp uploaden, waar moet ik opletten?
Hoe jouw ontwerp eruit komt te zien is helemaal aan jou, hierin heb je creatieve vrijheid. Vanuit onze ervaring geven wij je graag wat tips & tricks. Jouw ontwerp komt op een grote digitale mast, het contactmoment is vluchtig, dus we adviseren om teksten zo groot en duidelijk mogelijk te maken. Less is more!
Maak je boodschap ook zo concreet mogelijk. Gebruik heldere contrasterende kleuren, een vrolijke gekleurde uiting valt op! Probeer ondefinieerbare vormen te mijden. Maak een ontwerp waarbij je geen twijfel laat bestaan over je bedoeling.
-
Kan ik emojis toevoegen?
Jazeker, wanneer je een de uiting via je mobiel boekt kun je de standaard emojis toevoegen in de tekstregel.
-
Hoe kan ik letters met accenten of speciale tekens toevoegen?
Alle leestekens kunnen worden ingegeven en worden getoond op de mast. Via mobiel vind je deze gewoon in je toetsenbord. Boek je de bestelling via desktop dan kun je via google gemakkelijk sneltoetsen vinden en toepassen in je ontwerp.
-
Kan ik ook zelf het lettertype van mijn ontwerp bepalen?
Ja, je kunt ervoor kiezen je ontwerp vooraf volledig vorm te geven inclusief tekst. Je laat de tekstvelden dan leeg in de webshop. Je kunt er ook voor kiezen om de tekstvelden wel te gebruiken, dan kun je kiezen uit de voorgeselecteerde lettertypen.
-
Afbeeldingen met een hoge resolutie gebruiken
Upload bij voorkeur afbeeldingen met een hoge resolutie, want deze geven het beste resultaat. Het bestand mag niet groter zijn dan 8 mb.
-
Wat voor soort bestand kan ik uploaden?
Je kunt JPG- en PNG-bestanden uploaden op de website. Het is goed om er rekening mee te houden dat transparante onderdelen van de PNG afbeelding zwart worden getoond op de mast.
-
Het uploaden van mijn eigen ontwerp lukt niet
Wanneer het uploaden niet lukt dan kan dit liggen aan het type bestand maar ook aan de grootte. Bestanden die eindigen op .BMP, .GIF, .EPS, .AI of .HEIC kunnen niet worden geüpload. Via een (gratis online) fotobewerkingsprogramma kun je het ontwerp omzetten. Als je er niet uitkomt stuur dan een berichtje naar info@opdemast.nl
-
Mijn ontwerp/foto lijkt vervormd/uitgesneden in de webshop, hoe kan dit?
Onze webshop maakt jouw ontwerp/foto passend naar het formaat van de mast. In de preview stap in de webshop zie je het ontwerp zoals hij er definitief uit komt te zien.
Mocht dit anders zijn dan gewenst dan wijkt het formaat van jouw ontwerp/foto te veel af van het formaat van de mast. Upload in dat geval een uiting in de juiste resolutie. Welke resolutie je per mast nodig hebt, kun je terugvinden in de aanleverspecificaties.
-
Welk formaat is gewenst voor een eigen ontwerp/foto?
Onze masten hebben verschillende formaten. Een aantal van onze masten hebben een liggend scherm, een aantal hebben een staand scherm. Welke masten welke maat hebben, kun je terugvinden op onze locatiepagina. Onze webshop maakt jouw ontwerp/foto passend vanuit het midden. Dit betekent dat de buitenkanten mogelijk niet zichtbaar zijn (dit is dus afhankelijk van het formaat). Let hier dus goed op. De exacte formaten kun je terugvinden in onze aanleverspecificaties.
-
Goedgekeurd / afgekeurd
-
Wanneer hoor je of je ontwerp is goedgekeurd?
Binnen 4 uur ontvang je een e-mail of jouw ontwerp is goedgekeurd. We controleren jouw uiting aan de hand van de richtlijnen die staan vermeld in onze.
-
Waar controleren wij op?
Hoe jouw uiting eruit ziet bepaal je zelf, maar wij controleren jouw uiting nog wel. We kijken bijvoorbeeld of de uiting niet in strijd is met relevante wet- en regelgeving, of het niet misleidend, discriminerend, onrechtmatig of aanstootgevend is bijvoorbeeld. Ook is het belangrijk dat er geen personen of organisaties schade ondervinden door jouw uiting. Het is voor ons ook niet toegestaan om drugs, alcohol of verkeersborden op een mast te vertonen.
-
Hoe weet ik of mijn ontwerp is goedgekeurd?
Wanneer jouw ontwerp is goedgekeurd ontvang je een bevestigingsmail. Deze ontvang je ook als jouw ontwerp is afgekeurd.
-
Wat als mijn uiting is afgekeurd?
Als jouw uiting is afgekeurd dan annuleren wij je bestelling en ontvang je het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug via de betaalwijze waarmee je de betaling hebt voldaan. Je kunt dan desgewenst een nieuwe bestelling plaatsen.
-
Krijg ik uitleg waarom mijn uiting is afgekeurd?
Het is helaas niet mogelijk om iedereen persoonlijk te benaderen met feedback. Er zijn verschillende redenen waarom jouw ontwerp afgekeurd zou kunnen worden. Uitleg hierover kun je vinden in de andere vragen/antwoorden. Mocht je toch niet snappen waarom je uiting is afgekeurd dan dan kun je contact opnemen via het contactformulier.
-
Worden alle ontwerpen op de mast geplaatst?
Het is afhankelijk van goedkeuring of jouw ontwerp wordt getoond op de mast.
-
Welke uitingen mogen niet op de mast?
Kwetsende ontwerpen, antisemitische ontwerpen, ontwerpen met naaktheid, ontwerpen met scheldwoorden etc. plaatsen wij niet op onze masten. Hier kun je meer over lezen in artikel 4 van onze algemene voorwaarden. Ook wanneer jouw ontwerp een persoon of organisatie schade kan toebrengen keuren wij jouw ontwerp af. Het is ook niet toegestaan om alcohol, drugs of verkeersborden te tonen.
-
Locatie bezoek
-
Ik wil graag een foto maken van de mast met mijn uiting erop, kan ik een locatie bezoeken?
Een aantal van onze locaties kun je bezoeken. Op onze locatiepagina staat per locatie aangegeven of een bezoek mogelijk is. Wanneer er bezoek mogelijk is, betekent dit dat er een veilige plek is om met de auto stil te staan. Als er wordt aangegeven dat een bezoek niet mogelijk is, neem dit dan serieus!. Het is niet de bedoeling dat jij jezelf of andere weggebruikers in gevaar brengt dus bezoek alleen de locaties waarbij dit mogelijk is.
-
Social Media
-
Hoe kan ik mijn ontwerp delen op social media?
Voordat je ontwerp live gaat ontvang je van ons een e-mail met daarin een afbeelding van je ontwerp op de mast. Deze kun je gemakkelijk zelf uploaden op jouw social media account. Tag ons en maak kans op een gratis ontwerp! Iedere maand kiezen we een winnaar!
-
Mijn account
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Via “wachtwoord vergeten” vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Je kunt de stappen volgen in de e-mail en stel een nieuw wachtwoord in.
-
Moet ik altijd inloggen om een ontwerp te boeken?
Het is niet noodzakelijk om in te loggen om een ontwerp te boeken op de mast, dit kan ook zonder account.
-
Waar kan ik mijn geplaatste ontwerpen zien?
Als je een account hebt, kun je deze terugvinden onder “mijn bestellingen”. Mocht je besteld hebben zonder account, dan kun je jouw geplaatste ontwerpen niet terugzien.
-
Hoe meld ik mij aan of af voor de nieuwsbrief?
Je kunt je in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief via de link onderaan de nieuwsbrief.
-
Privacy / AVG
-
Ik wil mijn gegevens wissen. Kan dat?
Indien je wil dat jouw gegevens worden verwijderd dan kun je een aanvraag indienen via ons contactformulier.
-
Ik wil mijn gegevens inzien. Kan dat?
Indien je jouw gegevens wil inzien dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.
-
Hoelang worden mijn gegevens bewaard?
Je gegevens worden maximaal 5 jaar bewaard.
-
Wat doen jullie met mijn gegevens/waarvoor hebben jullie mijn gegevens nodig?
Wij gebruiken je gegevens om je bestelling juist te verwerken. Wanneer je de digitale nieuwsbrief wil ontvangen kun je je hier voor inschrijven. Je e-mailadres wordt hier nooit automatisch aan toegevoegd.
-
Wie heeft er toegang tot mijn gegevens?
Er zijn geen derden partijen welke toegang hebben tot jouw gegevens. Wij verzekeren jou dat wij jouw gegevens alleen door ons intern gebruikt worden ten behoeve van jouw bestelling.
-
Livestream / webcambeelden
-
Wanneer ontvang ik een link naar de livestream?
Indien de door jou gekozen mast een webcam heeft, ontvang je in de mail waarin jouw bestelling is goedgekeurd een link naar de livestream. Deze link wordt actief op het moment dat jouw uiting live op (een van) onze masten schittert.
Heb je de e-mail niet ontvangen en staat deze ook niet in de spam? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier.
Masten met een webcam:
- Amsterdam A5
- Echt A2
- Maastricht A2
- Rotterdam A15
- Schiphol A4
- Arnhem II
- Breda A16
- Breda A58
- Den Haag A12
- Zwijndrecht A16
- Dordrecht A16
- Leerdam A15
- Sliedrecht
- Venlo A67
- Roermond A73
-
Kan ik te alle tijden inloggen op de livestream?
De livestream is alleen beschikbaar tijdens het tijdslot dat jouw ontwerp op onze masten draait. Buiten deze tijden heb je geen toegang tot de livestream beelden.
Wanneer jouw uiting op verschillende tijdstippen draait, ontvang je voor alle tijdsloten een aparte link.
-
Op de livestream lijkt mijn ontwerp onleesbaar, hoe kan dat?
We hebben webcams geïnstalleerd bij onze masten ter controle van de masten. De kwaliteit van de livestream is afhankelijk van de internetverbinding (die 24/7 een livestream aan moet kunnen) en de weersomstandigheden (er kunnen bijvoorbeeld wazige vlekken ontstaan in het beeld wanneer het regent). Ook kan het voorkomen dat de webcam felle uitingen minder goed oppakt in het donker. Om die redenen wijkt het webcambeeld soms af van de realiteit.